Kuo Skiriasi Sintetinė Drobė Nuo Natūralios?

15 lapkričio, 2022

Drobė, kuri yra žinoma dėl savo tvirtumo ir universalumo, yra tekstilė, kurią galima praktiškai pritaikyti žmonėms – nuo tapytojų iki dizainerių ir jūreivių. Drobė yra paprastas audinys, paprastai pagamintas iš medvilnės ir, kiek mažesniu mastu, iš lino. Drobės audinys yra žinomas kaip patvarus, tvirtas ir ilgaamžis. Sumaišius medvilnę su sintetiniais pluoštais, drobė gali tapti atspari vandeniui ar net kenksmingoms oro sąlygoms, todėl tai puikus audinys naudojimui lauke. Drobė skirtingiems žmonėms gali reikšti skirtingus dalykus. Tapybos kontekste žodis „drobė“ reiškia audinį, naudojamą kaip tapybos paviršių. Skirtumas yra tas, kad kartais drobė yra sintetinė arba natūrali, t.y. gaminama iš medvilnės, o kartais iš lino pluošto. Verta pažvelgti į kiekvieną medžiagą išsamiau ir išsiaiškinti jų skirtumus, privalumus bei trukūmus.

Kaip gaminama drobė?

Drobė gaminama glaudžiai audžiant siūlus į paprastą pynimą, kuris yra labai paprastas tekstilės pynimas. Metmenų (vertikalūs) siūlai stabiliai laikomi ant staklių, o ataudų siūlai susikerta per ir po kiekvienu metimu. Drobėje naudojami pluoštai yra stori, dažniausiai vidutinio ar sunkaus svorio siūlai. Siūlo svoris ir paprasto pynimo technika atskiria drobę nuo kitų medvilninių audinių. Dauguma medvilninės drobės yra pagamintos iš dviejų sluoksnių arba dviejų susuktų viengubų siūlų, o tai didina svorį, tekstūrą ir sukuria vienodą viso audinio storį. Menui naudojama drobė yra vieno metmens drobė, kuriai naudojami vieno sluoksnio verpalai.

Sintetinė drobė:

Poliesterio audinio drobė yra sintetinė medžiaga ir pasižymi unikaliomis savybėmis, palyginti su kitomis audinių rūšimis, todėl ji vis labiau populiarėja meniniais tikslais. Poliesterio audinio verpalai yra ploni ir glaudžiai susipynę taip, kad galutinė apdaila yra labai lygi. Dėl to paviršius idealiai tinka darbui su didelėmis detalėmis arba portretams, o teptuko linijose atsiranda labai mažai dažų. Audinys yra žymiai tvirtesnis nei medvilnės ar lino, todėl galima tvirčiau ištempti, o gautas paviršius turi mažai įtakos teptuko potėpiams.

Poliesterio audinys itin mažai sugeria drėgmę, todėl yra atsparus susitraukimui ar išsitempimui. Ištempta drobė yra stabili ir nereikalaujanti drėgmės kontroliuojamos aplinkos, todėl audinį galima apdirbti neištemptą, mažai ištempiant ar susitraukiant. Poliesterio audinys atrodo kaip švari, balinta balta spalva. Šis ryškumas nuo pat pradžių suteikia vaizdui papildomo aiškumo ir šviesumo efektą. Atsparumas šviesai taip pat itin geras, pasižymintis geriausiu atsparumu tiesioginei dienos šviesai.

Natūralios drobės:

  • Medvilninė drobė:

Medvilnė yra minkštas, purus pluoštas, augantis gumulėlyje arba apsauginėje kapsulėje aplink medvilnės augalų sėklas. Šis augalas yra kilęs iš Amerikos, Afrikos ir Indijos, dažniausiai susukamas į verpalus arba siūlus, kad būtų sukurta minkšta, kvėpuojanti tekstilė. Medvilnės privalumas jums, kaip menininkui, yra tai, kad ji yra prieinama ir labai lengvai tempiasi. Tinkamai paruošta medvilninė drobė tarnaus ilgai ir yra populiariausias aliejinės ir akrilinės tapybos paviršius. Nors manoma, kad medvilninė drobė yra per lanksti labai dideliems paveikslams. Medvilnė yra klasifikuojama pagal svorį ir paviršiaus tekstūrą. Kalbant apie sandarumą, sąrašo viršuje puikuojasi medvilnė. Medvilnę galima ištempti tvirčiau nei liną, neįtempiant medinės atramos aplink drobę. O sunkios kokybės medvilnė gali kompensuoti savo stiprumo ir svorio trūkumą.

  • Lininė drobė:

Linas yra tvirtas ir patvarus, todėl daugeliui menininkų jis yra pageidaujamas paviršius. Bet lininė drobė yra brangesnė už medvilninę. Linas gaminamas iš linų augalo pluošto, o aukščiausios kokybės linų derlius daugiausia nuimamas Vakarų Europoje. Jei norite, kad jūsų paveikslas išliktų ilgai, lininė drobė yra gera investicija. Siūlai, sudarantys liną, žinomi kaip metmenų ir ataudų siūlai, sveria tiek pat, o tai reiškia, kad dėl drėgmės jie mažiau plečiasi ar susitraukia. Linas išlaiko natūralų aliejų, kuris padeda išsaugoti pluošto lankstumą ir neleidžia drobei tapti trapiai. Taip pat manoma, kad jis turi „natūralesnę“ audimo apdailą nei medvilnė. Galimos įvairios tekstūros ir svoriai, tiek grubios, tiek lygios apdailos. Dėl savo tvirtumo linas atlaiko sunkią tapybos ranką ir nesitempia taip lengvai, kaip medvilninė drobė.